vrijdag 22 november 2013

Te Gek! Wereldtrip van een jonge psychiater - Boek recensie + WINACTIE!

''Iemand die reist, heeft veel te vertellen.'' Daarom was Remco zo verstandig om zijn wereldreis te documenteren. Dat resulteerde samen met een hoop mails tot: Te Gek! Wereldtrip van een jonge psychiater.




Een wereldreis. Wat moest ik mij daar eigenlijk bij voorstellen? Een around the world in 80 days? Beter. Een jaar lang door 17 verschillende landen. Dat is de reden dat er ook geen 'hoofdstukken' bestaan maar etappes van de plekken die Remco bezoekt.

 
Bij een psychiater moet ik altijd aan dure woorden denken over het menselijk brein. En ja, die zullen erin voorkomen. Dont worry! Meneer Dijkstra is zo attent om sommige daarvan gelijk uit te leggen. Maar vanaf het moment dat ik de eerste bladzijde aan het lezen was. Viel het op dat dat Remco's schrijfstijl erg prettig was om te lezen. Volwassen maar niet zakelijk.

 

Ik heb er hierdoor ook nog wat van geleerd en het is zeker een eyeopener als je jezelf zowel als mens als reiziger wilt ontwikkelen. Remco doet namelijk onwijs veel verschillende plekken aan dat je steeds meer en meer reis inspiratie van krijgt. En zeker leuk om over steden te lezen die je alleen nog bij naam kende. Of door een liedje. ''Copa! Copa. Ca-Ba-Naaa!''

 
Op een gegeven moment leef je zelfs mee met Remco. Zijn reis is namelijk niet alleen maar luilakken op het strand, cocktails drinken. Zwemmen met haaien, beklimmen van hoge bergen, diefstal en een omsingeling van een Zuid-Afrikaanse stam. Zijn Nederlandse nuchterheid doorstaat de cultuur shocken, maar dat vleugje humor houd het luchtig.


Als jonge psychiater werd Remco enorm geconfronteerd met zichzelf. Wie ben ik? Wat wil ik eigenlijk in het leven? Waar liggen mijn mogelijkheden? Dit is zeker geen biografie geneuzel, maar een echt verhaal. 


Wie is er enthousiast geworden? Dat komt mooi uit want er ligt namelijk een tweede exemplaar op mijn boekenplank die ik naar een gelukkige winnaar mag versturen! Wat moet je doen? Stuur een mail naar lynnopreis@gmail.com met als onderwerp: Boek Recensie Winactie.
En vertel op welke plek jij het liefst een boek leest. Het mag elke plek zijn. Bovenop de Eifeltoren, in de trein of gewoon thuis. Op de bank. Met een kat in je nek. (Ja, dat overkwam mij namelijk heel vaak).

Op vrijdag 13 (jawel :-P) december maak ik de winnaar op Facebook bekend! Succes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten