donderdag 21 november 2013

Film recensie: Into The Wild

Al je spaargeld doneren aan een goed doel, dan je ouders laten geloven dat je zogenaamd naar Harvard bent gegaan om te studeren. En dan vervolgens op reis gaan waar je maar naartoe wilt. Precies wat Chris McCandless deed.


Mijn recensie kan enkele spoilers bevatten!


Dat klinkt avontuurlijk. Met alleen je rugzak door Amerika reizen. Gewoon voor de vrijheid. Het is dus wel de ultieme backpackers movie.

toen Chris eenmaal met zijn reis begon vroeg ik mij vaak af of dit echt een droom was van Chris om rond te zwerven over de wereld. Of dat hij een uitvlucht zocht voor het familiedrama dat thuis plaats vond.

Zelf vond ik de film best intens om te zien. Vooral tegen het einde waarin Chris enkele dingen moet doen om te overleven en hem langzaamaan gek ziet worden door het gebrek aan sociale contacten. Iemand had toch de piramide van Maslow moeten bekijken. Op zich zijn de beelden niet echt heftig. Tuurlijk zou ik deze film niet aanraden aan kinderen van 12. Alleen wat het voor mij zo intens maakte was dat de film gebaseerd is op een boek, en dat boek is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.. Vanwege die reden is hij zeker niet voor de fainted heart.

Hieronder staat een trailer van de film. Deze is beschikbaar op dvd.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten