donderdag 28 november 2013

A Day Away: Een Duitse Zondag

Afgelopen weekend was ik naar mijn vader in Gelderland. We besloten om zondags naar Duitsland te rijden om een kerstmarkt te bezoeken. Het was alleen een mislukte poging maar wel een geslaagde roadtrip zondag.



We kwamen aan in Dusseldorf waar we erachter kwamen dat de kerstmarkt gesloten was. Het was rond de middag dus besloten we om even wat te eten en te drinken. Een signature Duitse Apfelstrudel met vanille saus en een cappachino kon ik niet natuurlijk niet laten staan.



En na de lunch aangekomen in Duisburg om een andere kerstmarkt te bezoeken die vervolgens ook dicht was. Er stond nergens wat de reden was aangezien op internet stond dat alles open was. 
 

Wel heb ik een leuk winkelcentrum ontdekt voor Duitse dagjes-weg/vakantie liefhebbers. Drie verdiepingen, veel verschillende winkels en lekker ruim gebouwd. Deze was natuurlijk ook dicht maar we konden wel naar binnen om rond te lopen.
 
Waaronder mijn favoriete schoonheids winkel Yves Rocher. 
 
 

Het was wel een beetje een triest gezicht omdat veel mensen hetzelfde dachten als men vader en ik.



We besloten maar om een koopzondag op te zoeken in Nederland. We kwamen uit in Venlo wat een onwijs gezellige stadje is. Uiteindelijk zijn we bij een heerlijk bourgondisch restaurantje gaan eten. Ik had mozzarella met tomaat als voorgerecht.


Gevulde kip met spinazie en kaas.
 


 En vanille ijs met karamelblokjes.



Uiteindelijk gaven we het weer maar als reden dat de markten dicht waren. Ondanks dit alles hebben we toch een hele prettige zondag gehad! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten