maandag 14 oktober 2013

Bijzondere redenen waarom ik reis.

Nee, dit is geen dromerig verhaaltje over het weg van huis gevoel of dat ik niet een persoon ben die op één plek kan blijven. Ik vertel je echte bijzondere redenen waarom ik soms mijn koffers pak en de deur uitstap. 




Even naar Duitsland gaan om een graduation dress te kopen.
Het waren de laatste paar weken van ons examenjaar dus we hadden veel dagen dat we niet naar school hoefden te komen. Mattanja en ik besloten om een dagje naar Oberhausen in Duitsland te gaan om alvast te gaan shoppen voor onze diplomerings jurken. Toen we in de trein terug naar huis zaten keken we elkaar aan en dachten. Zijn we nou net gewoon even naar Duitsland gegaan voor een speciale gelegenheid jurk?




Vrienden opzoeken in Amerika. Gewoon omdat het kan.
Ik hou van het hebben van internationale vrienden. Groot nadeel is natuurlijk dat je ze niet vaak kan zien. Maar andere culturen vind ik heel interessant en vaak heb ik een betere klik met ze dan met mensen uit mijn eigen land. Mijn vader en ik zijn dit jaar naar Amerika geweest en ik heb twee vrienden daar wonen. We hebben de vakantie toen gecombineerd met de bezoekjes. Het was voor mij de beste gewoon-omdat-het-kan ever!




Stage lopen in Derry, Noord-Ierland.
Samen met Mattanja voor drie weken in een mooi plaatsje genaamd Derry zitten voor stage? Ja, waarom niet? Naast de lessen waarvan we niet heel veel geleerd hebben en de interessante stageplek was het haast net een vakantie. Als je ooit een buitenlandse stage wordt aangeboden, sla dit dan niet af. ;-)



Hebben jullie ooit bijzondere redenen gehad om te gaan reizen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten