woensdag 25 september 2013

My Travel Playlist #2


Ik blijf het zeggen. Hoe essentieel is muziek wel niet tijdens het reizen. Hier 10 nieuwe tunes die mijn voeten een reden te geven om te tikken. You know the drill, weer op de namen klikken en wegdromen maar.


1. Sleigh Bells - Demons
Dit nummer draaide we vaak in de auto van een vriend van mij. Elke keer als ik dit nummer hoor moet ik weer denken aan die roadtrips. Ik hou zoveel van de combinatie van de gitaar en de vrouwelijke zang.
Amerikaanse pop/rock

2. Panic! at the Disco - This is Gospel
Achter dit nummer ziet niet persee een verhaal. De drummer en de dijk-van-een-stem zanger geven je zo'n energy die je soms nodig hebt tijdens het reizen.
Amerikaanse steampunk

3. OneRepublic - I Lived
Ja, dat klopt. Dit nummer zat onder The American Roadtrip video. Ik kon hem moeilijk er natuurlijk uitlaten.
Amerikaanse indie pop

4. Imagine Dragons - Amsterdam
Geen idee hoe ze het geflikt hebben. Maar Imagine Dragons weet precies mijn gevoel dat ik heb als ik in Amsterdam ben, in een dezelfde-naam-dezelfde-verhaal nummer te stoppen. Awesome!
Amerikaanse indie rock

5. Yellowcard - Here I Am Alive
Dit vrolijke energieke nummer laat je bijna naar het station dansen.
Amerikaanse poppunk

6. Owl City - Gold (Acoustic)
De akoestische versie van Gold. Heel prettig voor een lekker-rustig-wakker-worden melodietje.
Amerikaanse pop

7. Laura Jane Grace (Against Me!) - True Trans Soul Rebel
Een heerlijk akoestisch nummertje van Laura Jane Grace, frontwoman van de band Against Me! Ik draaide deze heel vaak in de auto. Het geeft mij altijd dat roadtrip gevoel. ''All dressed up and on the way to go.''
Amerikaanse akoestische punk

8. Billy Talent - Show Me The Way
Trouw blijven aan mijn favoriete band is helemaal niet moeilijk. Ik vond het leuk dat ik deze titel ook weer letterlijk kon nemen. Een van de wat rustigere nummers van de band. Luisterde deze vooral vaak in het vliegtuig op weg naar Amerika. ''Put me on an airplane. A million miles away.''
Canadese (hardcore)punk/rock

9. Frank Turner - The Way I Tend To Be
Ga lekker onderuit zitten in die bus of treinstoel, staar uit het raam en droom weg. Gefeliciteerd, je luistert nu optimaal naar een Frank Turner nummer.
Engelse akoestische folk/punk

10. Ryan Dishen - Past The Golden Gate
Ryan zat er ook weer tussen. Heel cool. Dit nummer kwam op shuffle nadat we over de Golden Gate brug reden. Ik denk dat Ryan in dit nummer vertelt wat er voor leven na de brug komt.
Amerikaanse akoestische folk/punk




Wat zijn jullie favoriete travel tunes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten