vrijdag 5 juli 2013

Reis Miniaturen


Klein maar fijn. Over een paar dagen vlieg ik naar London en wilde jullie graag laten zien waarom ik graag reis miniaturen mee in mijn koffer stop!

Ik hoor altijd veel mensen over de onzin van reis miniaturen. Het is duur, ik neem liever mijn fullsize producten mee. Nou wilde ik graag vertellen dat, dat best wel mee valt. ;-)

Ik kocht laatst deze twee miniaturen in de winkel. Mijn vader zocht een travel size Listerine die hij mee wil nemen naar Amerika. En bij toeval zag ik de shampoo van John Frieda liggen. De huidige shampoo die ik normaal gesproken gebruik. Het enige verschil was dat deze moisturising is en mijn fullsize voor volume.

Een John Frieda shampoo kost gemiddeld €9,00 in de winkel en bevat 250 ml. Het miniatuur was €1,99 en bevat 50 ml. Als we dan even een heel simpel rekensommetje doen. 
€9,00:5=€1,80. 

Je bent inderdaad goedkoper uit om een fullsize te kopen. Maar ik weet van mezelf dat ik op vakantie best veel shop. En dat mijn koffer veel zwaarder weer terug komt. Het kan dan maar net zo zijn dat die ene fullsize fles mijn koffer net die ene kilo te veel laat wegen zodat ik op het vliegveld bij mag betalen. En geloof mij, deze kosten liggen véél hoger dan die €1,99.

 
Ik vind het qua ruimte gewoon ook prettiger om miniaturen mee te nemen. Ik vind sneller iets. En als ik iets achter laat in het hotel of kwijt raak, ben ik liever dat kleine flesje kwijt dan mijn fullsize. Je maakt ook sneller een klein product op. Dus het kan wel eens zo zijn dat dit flesje de terugreis niet eens haalt. Weer meer ruimte! In en uitpakken is ook een stuk relaxed. Als je thuis komt en je wilt eerst douchen hoef je niet je koffer door te spitten maar loopt praktisch gewoon naar de badkamer. 

Ben je toch nog een beetje sceptisch over het gebruik van miniaturen is hier een handig alternatief!


Je kan bij de drogisterij voor enkele euro's reisflesjes en bakjes kopen. Simpelweg giet je een beetje uit jouw fullsize in de flesjes. Dan heb je toch jouw fullsize product mee op zak formaat!


Nemen jullie ook reis miniaturen mee of gewoon je fullsize producten?



2 opmerkingen:

  1. Jaja vakantie mini's for the win !!! Zelf net ook een paar ingeslagen voor de treinreis door Europa :D

    BeantwoordenVerwijderen