dinsdag 29 januari 2013

Reistijd


Laatst begon ik ineens na te denken hoeveel tijd ik eigenlijk per week besteed aan reizen. Reizen wordt namelijk veel gedaan en bijna iedereen doet het wel dagelijks. Ik heb het dan niet over de vliegtuigjes en autoritjes naar de vakantiebestemming. Nee, denk aan de trein, bus, fiets. Misschien wel de eigen benenwagen.


Zelf reis ik relatief niet heel erg veel per week. Ik ken mensen die meer reizen dan mij. Toch wilde ik mijn reistijden even verwerken in een schema om te zien hoeveel tijd ik nou echt kwijt was elke week.



Maandag
1,5 uur met de bus heen en terug van school
10 minuten lopen in totaal

Dinsdag
1,5 uur met de bus heen en terug van school
10 minuten lopen in totaal

Woensdag
1,5 uur met de bus heen en terug van school
10 minuten lopen in totaal
10 minuten fietsen naar werken en terug

Donderdag
1,5 uur met de bus heen en terug van school
20 minuten lopen in totaal
1,5 uur met de bus heen en terug van werk

Vrijdag
1,5 uur met de bus heen en terug van school
10 minuten lopen in totaal

Zaterdag
1,5 uur met de bus heen en weer van werk
10 minuten lopen in totaal

Zondag
30 minuten met de auto totaal heen en terug van de manege



Zoals jullie kunnen zien heeft de bus overduidelijk genoegen met mijn aanwezigheid. Natuurlijk kan dit nog wel eens schommelen omdat ik soms niet de bus naar school pak maar naar het station fiets en dan de trein pak. Ik doe dit vaker als het niet koud, glad, nat is en wil de trein volgens mijn schema komen (komt maar twee keer in het uur).

Of niet te vergeten wanneer ik na school wel eens naar Amsterdam ga vanwege het feit ik heel snel de trein kan pakken vanuit Haarlem waar mijn school gevestigd is. Of wanneer ik heel soms wel eens een concert heb.

Maar zolang ik het bij school en werk hou, zijn dit mijn reistijden. Alles bij elkaar is trouwens 740 minuten. Dat zijn 12,5 uren. Toch vond ik dit heel verrassend om te zien. Ik reis gewoon een halve dag per week.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten