dinsdag 14 januari 2014

Mijn vlucht met Ryanair

 
We vlogen vanuit Eindhoven naar Londen Stansted. Dat duurt korter dan een uurtje. Voor mij hoefde het dus ook niet zo luxe. Mattanja en ik besloten om alle negatieve verhalen te negeren en Ryanair te kiezen.



Het cabine personeel was erg vriendelijk en legde duidelijk de veiligheidsprocedures precies uit zoals het hoort. Ryanair werkt niet met stoelplaatsen. Wel kan je er eentje reserveren, maar dat kost je wel iets extra's. Dus als je op tijd bij de gate staat, kan je een plekje bij het raam bemachtigen. ;-)
 
 
 

Verder was het comfort prima. Nu heb ik wel de mazzel dat ik niet zo groot ben dus de stoel en voetruimte was precies goed voor mij. Ben je groter dan 1.73m? Zou ik deze vluchten alleen afraden. Nogmaals, deze vlucht was nog en eens een uurtje. Maar als ik een langere vlucht heb zal ik waarschijnlijk wel met een andere maatschappij vliegen.
 
 
 
 
We waren erg tevreden over de gehele ervaring. Daarbij hadden we het mooiste uitzicht ever. We vlogen de gehele heenweg over dit prachtige wolkenlandschap.
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wauw mooie foto van het uitzicht. Wel jammer dat het bij Ryanair soms zo'n gedring is voor een plekje. Doe mij dan maar een maatschappij die je automatisch een stoel toewijst. Ik vloog laatst met easyjet, en dat was ook een goede ervaring. Maar daar viel het me ook op hoe klein de stoeltjes/beenruimte zijn. Nu ben ik heel klein en is dat dus geen probleem, maar lastig als je langer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik het helemaal met je eens! Een vaste plek is prettiger en veroorzaakt minder vechten. Alhoewel ik bij heen en terug vlucht geen duwerige mensen had. Easyjet is inderdaad een fijne maatschappij. :-)

      Verwijderen
  2. Ik ben zelf ook niet supergroot en vind RyanAir dan ook een zeer goede prijstechnische oplossing om van A naar B te komen. Ik ben nu een kleine 10 keer met ze gevlogen en ik leef nog steeds. In tegenstelling tot alle berichten over RyanAir heb ik nooit iets bijzonders ervaren. Ik ben echter ook een van de weinige mensen die nooit een koffertje heeft die 1 cm te groot is of 100 gram te zwaar. Ik draag de consequenties van de minieme service rondom de vlucht, evenals het gebrek aan meer dan minimaal comfort. Met zo'n instelling is het vaak al gauw goed. Zeker als je ook nog plusjes ontdekt in het feit dat ik nog altijd op tijd ben vertrokken en aangekomen, mijn parkeerplaats t.o.v. Schiphol half geld is en dat aanvullend vervoer vanaf de luchthaven naar de stad en v.v. altijd prima geregeld is (London, Dublin, Göteborg). Laatst vloog ik naar Göteborg met KLM, betaalde ik € 300,- retour en moest ik met een busje van Schiphol naar het toestel worden gebracht. Dat moet bij RyanAir ook wel, maar mijn duurste ticket Göteborg ooit was € 48,- alles bij elkaar. Soms match je goed met iets of iemand. Ik en RyanAir gaan vaak hand in hand :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen dat je al zo veel ervaring hebt met Ryanair! Dit soort verhalen hebben we ook nodig. Want hoe goed het gaat voor die prijzen vind ik echt een kunst.

      Verwijderen