vrijdag 6 december 2013

Rondje Gardameer

Advertorial
Mijn vader is er geweest en een vriendin van mij ook. Maar nu wordt het voor mij steeds verleidelijker om te gaan. Een populaire Italiaanse vakantiebestemming waar ik eigenlijk nog niet zoveel vanaf wist.

Ik wilde mij dus toch wat meer hierin gaan verdiepen en het bleek dat Gardameer.com een perfecte website is om dat te doen. Rondom het Gardameer bevinden zich een aantal dorpjes. Twee dorpjes sprongen er bij mij uit waar ik graag wat over wilde vertellen.

Bekijk hier meer informatie over Sirmione

Sirmione
Dit dorpje moet gewoon het schattigste ever zijn! Bij binnenkomst wordt je onthaald met het aanzicht van het sprookjesachtige slot Scaligeri, dat stamt uit de 13e eeuw. De ingang bevind zich hier ook. Je loopt het dorpje binnen over de voetgangers ophaaldburg. Wat tevens ook de enige manier is om in het dorp te komen. Milieu activisten, hebben jullie dat gelezen? Geen auto's!


Sirmoine is met haar nauwe en kronkelige straatjes misschien lichtelijk claustrofobisch, maar tijdens hoogseizoen super gezellig!



http://www.gardameer.com/lazise/

Lazise
In Lazise is gezelligheid. Aan de oever van het meer vind je een gezellige boulevard Lungo-Lago. Meer dieper het dorpje in heb je talloze winkeltjes, restaurants en terrasjes. Op een afstandje van 2 km ligt het waterpretpark Caneva Aqua Paradise. De kids kunnen dus ook hun plezier op!


Heel bijzonder. De uit de 12e eeuw stammende kerk, compleet ondergedompeld in de Romaanse stijl. Behalve het bovenste gedeelte dat opgebouwd is uit kiezelstenen en afvalmateriaal. Lets go recycle!Nogmaals, milieu activisten. Dit moeten jullie echt lezen.



http://www.gardameer.com/reisgids/

Op Gardameer.com valt onwijs veel informatie te lezen en je kan zelfs live beelden van de verschillende stadjes via de webcams bekijken! Rustig even erdoor heen bladeren? Je kan nu ook de nieuwe reisgids downloaden, die je voorziet van alles dat je wilt weten.

Mijn tip: Maak er een roadtrip van om zo rond het meer gaan. Natuurlijk niet Sirmione en Lazise overslaan. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten