maandag 11 november 2013

Travel Bucketlist

Ja, wie heeft er hier geen bucketlist? Dat dacht ik al. Iedereen heeft dat ene lijstje in zijn hoofd of misschien zelfs wel genoteerd wat die persoon zeker nog gedaan wil hebben voordat we de oogjes dicht gaan doen. 


Bucketlisten zijn heel speciaal en ik vind het altijd ook leuk om die van andere te horen. Zeker omdat ik dit ook heel serieus neem. Deze simpel lijkende lijstjes zijn toch van cruciaal belang aangezien de meeste van ons dit als een drijfveer gebruiken. Als we nou eens het onderwerp reizen pakken weet ik zeker dat er bij veel dingen op staan als bijvoorbeeld een wereldreis maken. Nou ging ik nadenken. Travel related; wat heb ik op mijn hart?


Wishlist
Natuurlijk kennen jullie mijn Wishlist edities waar ik praat over de meest geweldige (meestal Europese of Nederlandse) steden waar ik ooit een keer naartoe wil. Deze zou ik graag met liefde afwerken natuurlijk.


New York City
Het is nog kort geleden dat ik op Amerikaanse gebieden aan het rondwandelen was. Maar te lang geleden voor de Big Apple. Graag zou ik deze stad weer eens willen aanschouwen om nu wat meer uit de stad te halen dan vorige keer.


Back to (London)Derry
Ja, dat leuke Noord-Ierse stadje waar ik voor mijn stage was. Veel mensen adviseren Londen als goede eerste Europa Citytrip. Maar als je out of the box wilt. Ga naar Derry in Noord-Ierland. Het duurt iets langer om daar te komen. Openbaar vervoer is crap maar daarbij zijn de taxi's wel super cheap. Alles zit in het centrum, er is veel te doen en te zien. Mensen zijn vriendelijk en de geschiedenis is historierijk. Heb je jouw vliegticket al geboekt? Nee? Toch maar even doen dan. ;-)




Japan
De flitsende stad Tokio, respectvolle cultuur, Geisha's, bonsaiboompjes en prachtige bloesemtuinen. De grootste cultuurshock die iemand ooit zal meemaken. Ik dus heel graag!


Het is veel ik weet het. :-) Maar dolgraag zou ik deze lijst afwerken zodat ik de ervaringen met jullie kan delen. En misschien zelfs mensen een handje op weg help bij hun volgende vakantie. ;-)


Nou wil ik natuurlijk weten. Wat is jullie Bucketlist?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten