zaterdag 10 augustus 2013

Terugblik Tip: New York


Die ene bijzondere keer dat ik New York heb mogen aanschouwen is nu alweer 12 jaar geleden. Mijn herinneringen worden steeds vager en ik kan elk detail niet meer terug halen. Toch ga ik een poging doen met deze terugblik tip van New York.


Ik ben drie weken in Amerika geweest waarvan vier in New York. Sinds dat ik daar geweest ben heeft het land mijn hart gestolen. Misschien is het typisch iets Nederlands dat je van Amerika houd. Hollywood, fast food, de accenten. Maar ik blijk mij reuze thuis te voelen rondom de cultuur en de mensen.

Zoals ik al had genoemd zijn veel details of herinneringen vervaagd. Het moment dat we op Schiphol waren is vaag en de vliegreis zelf. Ik heb tijdens die reis nog een keer gevlogen naar Los Angeles. Ik weet nog wel dat deze lang duurde en ik paar keer pogingen had gedaan om te slapen. Met name op pogingen. De buitenlandse vluchten voorzien van films. Het moment dat we waren geland en de taxi naar de stad zelf. Ook heel vaag. Het hotel kan ik mij nog wel herinneren. Hoe kan je namelijk ooit zoiets vergeten? De geluiden van het verkeer buiten. Met name de taxi's. New York leeft echt 24/7.

Eenmaal uitgepakt zijn we de stad gaan verkennen. We wilden eigenlijk meteen al naar time square. En wat hebben we ons rot gezocht naar die plek. Uiteindelijk toch gevonden met behulp van het vriendelijke hotel personeel. 


Natuurlijk zijn we ook naar Central Park geweest.


                          
Waaronder het standbeeld van Balto stond van Balto de film.



IJsjes eten op de boot op weg naar the statue of Liberty.


The Statue of Liberty. Helaas was het restaurant dat in de kroon zit gesloten maar we hebben toch ons prima op dat eiland vermaakt. 


Ground Zero. Nog niet eens een jaar nadat het gebeurd was. Nog steeds met de grond gelijk.

The Empire State Building. Nu het hoogste gebouw in New York.

En het mooie uitzicht.
 
 
 
 
Dit was een groot overzicht wat ik allemaal in New York beleefd heb en de meest toeristische plekjes die je gezien moet hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten