donderdag 11 juli 2013

Londen: Tuesday & Wednesday



Niet aangezien worden als toerist, maar wel mega toeristisch bezig zijn. Shoppen en erg uitgeput zijn. Ga je even mee naar de afgelopen twee dagen?


We besloten om van de dinsdag er een super toeristische dag van te maken. Voordat we gingen hadden we een super Engels ontbijtje.



Na het ontbijt pakten we de metro naar de eerste plek van ons geplande route. Die begon over de Waterloo Bridge. Er kwam toen een vrouw op me af die mij om de weg vroeg. Het grappige was dat ik dat nog wel een beetje kon, maar wel toegaf dat ik niet uit Engeland kwam.



Toen kwam de London Eye in zicht en zijn we daar even bij gaan zitten. Na de London Eye zijn we doorgelopen naar de Big Ben. De rest van de dag konden we de grote toren nog horen klinken als er weer een half uur of uur voorbij was.




Na een sneltrein vaart gebouwen als Parlements gebouw en Westminister Abbey bekeken te hebben liepen we door een park onderweg naar Buckingham Palace. Echt ongelofelijk dat een huis van een de 'royals' zo groot kon zijn.



Op naar Picadilly circus. Het hart van de toeristenplekken. Deed mij een beetje denken aan Times Square. We liepen door Oxford Street en waren al snel kapot van de gehele dag dus we zijn maar naar huis gegaan met tas vol McDonalds eten.



Op woensdag hadden we besloten om de hele dag te gaan shoppen. We maakten het stukje van Oxford Street af waar we niet meer aan toe gekomen waren en gingen daarna naar Camden Town. We wilden daar heel graag kijken omdat het een bekende plek is.



Vooral voor alternatieve mensen is dit een must see. Ik had eerlijk gezegd wel iets meer punkers verwacht maar ik kon nog steeds bekende zalen zien als de Underworld en de Electric Ballroom.



Op elk hoekje stond wel een kraampje en je kon er gewoon letterlijk verdwalen. Op het einde waren de kraampjes met eten en hebben we nog een Turkse pizza gehaald.

Nu zitten we lekker in het hotel aan het ontbijt en gaan we vandaag onze laatste volle dag beleven..

Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten