dinsdag 25 juni 2013

A Day Away: Oberhausen

         
Woensdag werd ik last minute gevraagd door mijn goede vriendin en travel companion in crime Mattanja. Om op donderdag een dag naar Oberhausen, Duitsland te gaan. Daar zei ik natuurlijk geen 'nein' tegen! 
Om kwart voor 5 ging mijn wekker al omdat ik de trein van 7 uur moest hebben vanuit Amsterdam. Dat vroeg opstaan was het wel waard omdat we al om half 10 in Oberhausen waren.


In Haarlem kocht ik dit retourtje voor de ICE trein. Deze rijd van Amsterdam naar Frankfurt en stopt ondertussen bij Emmerich en Oberhausen. Omdat ik nog een studenten OV heb hoefde ik alleen maar vanaf de grens te betalen. Let dus wel op voor enthousiaste mensen zonder studenten OV. Je zal iets duurder uit zijn.


Toen we in Oberhausen aangekomen waren gingen we op het station ontbijten. Je had daar een soort breakfast/lunch room. Iedereen weet misschien wel dat Duitsland best wel goedkoop is. Dit ontbijtje dat bestond uit twee bolletjes, één sneedje brood, een gekookt eitje, thee of koffie, twee pakjes boter, ham,kaas, komkommer, tomaat en salami. Voor maar €4,40.


Daarna moesten we een korte 10 minuten met de bus naar het winkelcentrum. Bij de halte kon je dit soort kaartjes kopen. Degene van €1,50 geeft je 30 minuten reistijd. Die van €2,50 geeft je 90 minuten reistijd.

En toen kwamen we aan bij het winkelcentrum. Shoppen!
Op deze plattegrond kan je zien hoeveel winkels er waren. Er was een beneden en boven verdieping.


Erg leuke kledingzaak. Aangezien ik nog niet 21 ben shop ik toch liever hier. :-P


Een heel bekend drankje. Dit is namelijk Cola en Fanta gemixed. Iets wat ik vroeger al als klein kind deed. 


Wel grappig. Ik was al bekend met dit merk maar bij de Duitse drogisterijen lag de schappen vol. Ik heb zelf ook kunnen  in slaan in wat nieuwe spulletjes. 


Nadat we uit geshopped waren bij het winkelcentrum zijn we nog even naar de supermarkt gegaan. Niet normaal hoe groot assortiment aan Rittersport ze hier hadden. Niet te vergeten dat de Kinder chocolade schappen er net zo bij lagen. En praat me al niet van de Nutella. 


En weer in de trein terug naar huis met al onze aankopen. 





Is er iemand ook al een keer in Oberhausen geweest?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten