vrijdag 28 juni 2013

A Day Away: Maastricht


Nog maar net bij gekomen van Oberhausen en ik ging alweer samen met Marije naar Maastricht. 

Deze mooie stad in het onderste puntje van Nederland stond al een tijdje op de planning. Op dit moment hebben we niet veel school omdat we aan het afstuderen zijn. We besloten om dan eens eindelijk met zen tweeën de stad te gaan verkennen. Mijn wekker ging weer eens lekker vroeg om 5:45. Ik had de trein van iets over 7. Uiteindelijk kwamen we om 10 uur aan. We doken toen gelijk de D.E. winkel in. Want koffie kon er zeker wel in.




We liepen vanaf het station richting de stad en kwamen dit beeld tegen. Ik voelde me erg toerist omdat ik vanaf dat punt heel veel foto's heb gemaakt.


                              Toen liepen we over een brug die over de Maas heen ging om bij de winkels
                                                                        aan te komen.


                              Ik heb heel veel tegen Marije gezegd hoeveel ik het daar op België en  
                                      Duitsland vond lijken. Dit zijstraatje bewees dat wel.


                                   En met name ook de bushalte paaltjes dat op Chinees leek.

 
We liepen langs dit mooie gemeentehuis in het centrum van de stad.

 
Middeleeuwse kerken ontbraken ook niet.


We vonden deze rode kerk erg bijzonder en we maakte er veel grapjes over. Dat de priesters op een doordeweekse dag niks te doen hadden.



Mooie poort. We voelden ons echt personen uit de middeleeuwen toen we hierdoor heen liepen.
 


                             En met mijn nieuwe aanwinst weer terug in de trein naar huis.




Zijn jullie wel eens in Maastricht geweest?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten