vrijdag 8 maart 2013

Reismaatjes


Lente is officieel nog niet begonnen maar daar houden wij ons niet aan. Oftewel het warme weer komt deze kant op. Jouw vakantie dus ook. Nu ben ik al aan het plannen geweest hoe en wat. En ik weet zeker dat jouw koffer ook allang gepakt staat. Maar vertel nou, wie is jouw reismaatje?





Ik ben zelf nog niet zo vaak met vrienden op vakantie geweest. Dus mijn reisgenoten waren standaard mijn ouders en/of mijn zus. De mensen die je dagelijks ziet. Hun gewoontes weet, daarmee (leert) leven. Met vrienden ligt dat toch wel anders. Het is makkelijker om ze af te katten als er iets verkeerd gaat. Niemand die de regels maakt want 'we zijn toch oudervrij!'



Wat ik mij kan herinneren ben ik alleen nog maar met een vriendin naar Ierland geweest. Dit was eigenlijk voor stage maar de meeste tijd brachten we samen door. We hadden dan ook het voordeel dat we dezelfde humor, smaak en interesses hebben. Als je goed op elkaar ingespeeld bent hoef je vaak niet eens dingen te overleggen.


Nu ga ik van de zomer met een andere vriendin naar Londen. Deze vriendin en ik zijn eigenlijk allebei andere type personen. Toch vullen we elkaar hier erg mee aan. Het prettigste is dat ik mij erg op mijn gemak bij haar voel. We hebben samen ook heel veel lief en leed gedeeld in een korte tijd.

Wat mijn ultieme tip is voor jouw reismaatje? Als je jezelf op je gemak voelt bij die persoon en diegene vertrouwt. Is het een goede match. Dezelfde interesses? Alleen maar mooi meegenomen toch?


Dus, wie zijn jullie reismaatjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten