dinsdag 29 oktober 2013

Reis FUNstraties


Gister konden we allemaal even klagen over het openbaar vervoer. Vandaag is het even tijd voor wat therapie. Kijk je mee hoe we ons soms druk maken voor niks?


Vertraging. (Alweer).  Ach ja, we zijn het ondertussen wel gewend.

Je hebt twee minuten om van perron 2 naar 11 te komen. Je rent zo hard je kan maar dit haalt je natuurlijk niet. Ook weer beweging gehad vandaag. Kan ik de sportschool vanavond skippen.

Is de bus eindelijk aangekomen. Ben je jouw ov chipkaart vergeten. Naja, lopen we weer terug naar huis. Kan ik gelijk die boeken meenemen die ik ook al vergeten was. Of laten we nou net dat kleingeld op kunnen maken dat al eeuwen in mijn portemonnee zit. 


Of de bus die helemaal niet komt opdagen. Tijd om even met je vriendin aan de telefoon te hangen om te melden dat je wat later bent. Kan je gelijk alvast een beetje bijkletsen.


Er wordt tien duizend keer omgeroepen dat je trein niet kan rijden vanwege vertraging/ongeluk. Maar voor een alternatief reis traject mag je het zelf uitzoeken. Tijd voor een treasure hunt. Welke trein moet ik nu nemen? Misschien dat het uitzicht vandaag ook anders is voor de verandering. 


Je weet dat de buschauffeur je ziet aankomen rennen. En hoewel je er bijna bent rijd hij gewoon stug door waarop je een kwartier mag wachten op de volgende. Weer wat beweging gehad. En die arme man had vast ook haast om op tijd bij de volgende halte te komen. Nu even wat tijd om in de frisse buitenlucht mijn make up bij te werken en mijn broodje op te eten.


Heb je weet ik niet hoeveel uitgegeven aan een treinkaartje. Wordt je zowel op de heenweg en terugweg niet gecontroleerd. De NS bedankt je voor deze prachtige donatie!



Natuurlijk is het hartstikke vervelend wanneer er onderweg iets gebeurt. Je moet immers een afspraak halen, op tijd op school of werk aankomen. Of die ene vriendin die je al niet zo vaak ziet een uur langer laten wachten. Toch kan het openbaar vervoer er soms echt niks aan doet wanneer er iets fout gaat. Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Waarop mijn tip is. Diep ademhalen en het loslaten.  De personen die heel positief zijn ingesteld kunnen er gewoon om lachen terwijl ze TreinBingo! spelen. Deze is toevallig gratis beschikbaar in de App Store. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten