maandag 22 juli 2013

De Travel Beauty Bag van: Mattanja


Om een BN'er te strikken om een sneak-peak te doen in hem/haar reistas zocht ik iemand dichter bij mij. Misschien kennen jullie haar al van de mentions in eerdere artikelen zoals: Derry/Londonderry en Oberhausen. Zelf ben ik nog maar een week terug van Londen of Mattanja, ja die ja, vertrekt naar de hoofdstad van Engeland voor ook een weekje weg. Ze geeft ons een snuffelronde in haar travel beauty bag.


Eerst, ik ben Mattanja, 19 jaar. En ik ga voor 7 dagen naar Londen. De bagage die ik zal meenemen zal handbagage zijn. Maar wat neem ik allemaal mee op beauty gebied?




Oh, dat is een grote vraag! Ik heb meerdere kleine tasjes. Laten we beginnen bij die gene met de basis dingetjes er in. Douchegel, shampoo, conditioner, tandpasta en deo zijn heel belangrijk. Omdat alles in de handbagage moet heb ik alleen mini's. Mini's zijn handig, schattig en mogen altijd mee het vliegtuig in (In handbagage mag je maximaal 1 liter aan vloeistoffen mee nemen. Deze mogen ook niet in verpakkingen groter dan 100 ml zitten).

Om milliliters, ruimte en ruimte te besparen probeer ik goed te kijken naar wat ik mee neem. Zoals mijn douchegel is shower en lotion in een. Ook mijn deo is speciaal. Mijn deo is in kristal vorm, dus dat is helemaal geen vloeistof. Ook doe je met zo'n kristal bijna een jaar! Hoe handig is dat?! In dit tasje zitten ook twee gezichts creams, make-up remover en vochtigheidsspray.

In totaal heb ik in dit tasje heb ik 220 milliliter.


Op naar tasje twee, oftewel make-up! Nu heb ik een flinke voorraad aan make-up thuis, maar ik kan natuurlijk niet alles mee nemen. Dus ik neem spullen mee waar ik 's morgens makkelijk en snel een frisse look kan creëren. Vaak zijn de dagen op vakantie lang, daarom heb ik mijn oogroller en coverstick mee. Voor de rest van mijn gezicht heb ik olie papier en BB cream mee. Wat niemand wil een vettige huid hebben.

Aangezien het zomer is neem ik brozer mee. Ik heb een grote pot thuis met bronzer parels, hier heb ik gewoon een paar in een klein doosje gedaan. Bronzer is multifunctioneel. Je kan het namelijk gebruiken voor het gezicht, maar ook voor de benen en het decolleté. Omdat ik een hele lichte huid heb, heb ik ook een peach-y blush mee. Dit geeft mij een wat natuurlijkere look dan de goud en brons van de bronzer.



Moving on! De ogen. Om in de ochtend niet te lang voor de spiegel te staan heb ik gekozen om een neutrale oogschaduw mee te nemen en dit een beetje spunk te geven door deze te combineren met gekleurde eyeliner. Ook heb ik een wenkbrauw potlood, kwastje en puntenslijper mee. Hey, je weet maar nooit of je hem nodig hebt. De lippen mogen ook niet vergeten worden. Dus een lichte voor overdag en een donkere als ik zin heb in wat meer drama.



Last but not least. In deze tas stop ik mijn nagellak. Aanzien ik meestal tussen de 2 minuten en de 2 dagen mijn nagels netjes gelakt kan houden is dit best fijn om te hebben. Ook is op reis een zeep zonder water vaak een uitkomst. Niet alle openbare gelegenheden hebben sanitaire voorzieningen die men wil utiliseren. ;)


In dit tasje heb ik 138 milliliter aan vloeistoffen. (Lipsticks, nagellak en lipbalsems tellen ook mee als vloeistoffen.) Dat betekend dat in totaal ik 358 milliliter aan vloeistoffen mee heb.



We hebben nog twee tasjes te gaan. Ik beloof dat deze een stuk sneller gaan. Dit zijn namelijk haar en every day dingen. Haarbanden, bobby pins en elastiekjes zijn altijd handig. En een chiquer iets voor de avonden en met de juiste outfits.



En dan waren we al weer bij de laatste tas. Wat ik graag mee heb als ik weg ben zijn een spiegeltje, een waaier voor de warme dagen en natuurlijk een van mijn 10 fashionable zonnebrillen. Misschien gooi ik er op heb laatste moment nog een paar bij hoor!


Zoals belooft, de laatste twee waren snel. Dit is dus wat ik mee neem op een weekje weg in de zomer.


Wat vinden jullie van Mattanja's keuze voor haar travel beauty bag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten