vrijdag 14 juni 2013

Terugblik Tip: Belfast



Met deze terugblik tip blijven we nog even in Noord-Ierland hangen. Met name Belfast. Net als Derry, ligt Belfast in Noord/Ierland. Belfast is een bekende stad omdat de Titanic daar gebouwd is. Tijdens mijn verblijf in Derry heb ik helaas maar één dag in Belfast mogen rondzwerven. Als ik ooit weer in de buurt ben twijfel ik er zeker niet over om een dagje te blijven slapen.

Samen met mijn vriendin ging ik op een zaterdag (in de drie weken dat ik in Derry was) naar Belfast toe. Je kan heel gemakkelijk de trein pakken vanuit Derry waarvan het station zich aan de overkant van het kanaal bevindt. Vanaf daar is het ongeveer twee uurtjes reizen naar Belfast. Heerlijk om dan even bij te slapen..




We liepen het station uit en stonden gelijk al in het centrum. Er was een mooi paleis/kasteel aan de overkant. Beetje een Buckingham idee. Ook heel bijzonder. Waren er doven mensen die vroegen om handtekeningen vanwege de afschaffing van dovenscholen in Griekenland. Als zus van een toekomstig doventolk heb ik natuurlijk mijn handtekening gezet.

Het centrum van Belfast is groot en heeft een immens lange brede winkelstraat. Hier waren o.a. een Primark,Waterstones, een hele grote HMV (soort Engelse free record shop). Ook hebben we een oud muziek winkeltje bezocht waar mijn vriendin een special edition van 21st century breakdown van Green Day kocht. We zijn alle twee grote muziekliefhebbers. En ik weet wel zeker dat we haast z'n 4 muziek winkels binnen gelopen zijn. Ook was er een Disney winkel waar we uiteraard ook de nodige minuutjes hebben besteed. Nostalgie!


Op een gegeven moment liepen we ook in een winkelcentrum. Ik weet niet meer waar die stond en hoe we er beland zijn maar je had er allerlei leuke kledingzaakjes en winkels die buiten ook binnen te wandelen waren. In het midden van de eerste verdieping kon je deze overhéérlijke cupcakes scoren. Kwijlen wanneer ik naar deze foto staar.




Is iemand al eens in Belfast geweest?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten