donderdag 9 mei 2013

Amerika: Souvenirs

Jullie weten natuurlijk dat ik al eens eerder in Amerika ben geweest. Ik had toen der tijd 100 dollar mee om van te kunnen shoppen. Veel heb ik niet gekocht. Of een paar dingen heb ik al weggegooid. T-shirts die waarschijnlijk al te klein zijn geworden. Deze kleine dingetjes vond ik nog wel in mijn kamer. 


Hierboven zie je een houten trammetje uit San Francisco. Deze kocht ik in de souveniers shop van het hotel. Eerst zat deze in een verpakking met een dak erboven. Pas een paar uur later toen ik het dak ervan af haalde zag ik dat er chocolade repen inzaten. Awesome! Ondertussen zoals je kan zien ben ik het dak kwijt. En zijn een paar van de hendels flink toegetakeld. Niet zo gek. Dit trammetje is al 12 jaar oud. 


Deze pet kocht ik in New York. Ik weet nog wel dat het toen heel warm was. Nooit bij nagedacht met mijn 8 jarige hersenen dat een zonnebril misschien handiger was geweest. Ik weet nog wel dat ik de mooiste pet was die ze in dat winkeltje hadden. De adelaar, wat vroeger een keer mijn favoriete dier is geweest. De vlag en de krans op de klep. 


Dit was in Houston Space Center. Je kon op de foto gaan met een astronaut. Dit was echter geen echte, of überhaupt een mens. Ik ben toen maar achter de rolstoel gaan staan van mijn vaders toenmalige vriendin omdat ik niet naast de pop durfde te gaan staan. Ongelofelijk hoe klein ik was. En ongelofelijk hoe niet-grijs mijn vader hier nog is!


Hebben jullie nog souvenirs van lang geleden vakanties?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten