vrijdag 26 april 2013

Jouw Route: Festival Travel Size




Dit weekend zal ik doorbrengen in Meerhout, Belgie voor het festival Groezrock. Ik kon
het natuurlijk niet laten om jullie alsnog wat tips mee te geven. Misschien omdat je ook naar Groezrock gaat of omdat je over een paar weken zelf de tent weer uit de schuur moet trekken.

Heel veel mensen nemen gewoon hun grote deo fles mee. Maar ik zeg echt met recht. Alles klein! Hoe kleiner (liefst nog wel praktisch), hoe beter. Ik bedoel, je zit voor die enkele nachtjes in een tentje. Wil je dan echt je hele badkamer meenemen? Mijn vriendin denkt daar anders over. Ook omdat ik al enkele keren haar heb moeten zeggen dat ze echt niet die grote koffer mee moet slepen.Uiteindelijk, zijn we wel verplicht die koffer mee te slepen, anders wordt het slepen met slaapzakken en tentspullen.

Veel mensen denken. Die kleine dingetjes zijn veel te duur. Dat is waar. Soms betaal je in verhouding drie keer zo veel. Maar nogmaals. Ik maak liever die kleine dingetjes op dan dat ik op de terugweg nog die zware shampoo flessen mee moet slepen. Hou het praktisch.





Daarnaast zijn we gelukkig niet heel beperkt in de spullen die we mee kunnen nemen. Een groot gedeelte kan namelijk bij een vriend achter gelaten worden bij zijn huis. Hij woont een uur van het terrein vandaan en vanaf daar pakken we de auto. Nu zal mijn koffer/rugzak voornamelijk bestaan uit mijn slaapspullen, kleding en mijn toilettas. Dit klinkt heel weinig voor een meisje. Maar ik heb simpelweg gewoon nagedacht. De enige keer dat ik die tent zal zijn is 's nachts en 's ochtends. En de rest van de dag zal ik op het terrein rond lopen. Alle boeken kan ik dus gewoon thuis laten. Zie je me al zitten op dat veld met een boek terwijl er een super goede band aan het spelen is? :-P

Maar wat nou als je een lange vakantie aan het strand hebt geboekt? No way, dat die mega fles zonnebrand met de hoogste SPF factor thuis blijft. Daar zeg ik zelf ook geen nee tegen. Wil je toch echt niet teveel bagage meenemen? Neem dan essentiële spullen mee en koop de rest daar. Heb je gelijk souvenirs en je deo in één. Toch zal ik automatisch wel de neiging hebben om gewoon mijn hele kast mee te willen nemen.

 

Dus voor de luie mensen onder ons die geen zin hadden dit complete artikel te lezen:
Hou het praktisch. Ga je langer dan een week weg, zou ik gewoon mijn lekkere grote fles deo inpakken. En koop de rest daar. Het geeft je een excuus om te shoppen! Neem verder alleen basisbehoeftes mee tenzij je de hele dag op een camping zit. Zal een boek geen overbodige luxe zijn. ;-) 



Wat nemen jullie mee naar een festival of weekendje kamperen?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten