dinsdag 26 maart 2013

Amerika: Location, location, location.


JAAA! Ik kon wel een gat in een wolk springen. Niets vermoedend loop ik in Amsterdam op weg naar mijn band repetitie. Wordt ik gebeld door mijn vader. ''Ik heb de tickets.'' Is het eerste wat hij zegt.



Herinneren jullie deze foto nog?
Een tijdje geleden begonnen mijn vader en ik met het plannen voor een vakantie. Amerika zat al een tijdje in mijn gedachten omdat ik nu twee vrienden daar had wonen. Dat is toch wel leuker als je hun dan kunt opzoeken en het land niet als een tourist ziet maar als bewoner. Ik bracht dit dus voorzichtig ter sprake. Mijn vader was eigenlijk meteen wel enthousiast. Alleen de ticket prijzen en de rest wat er bij kwam kijken hield hem nog even tegen. Onder het mom van: ''We kunnen altijd kijken of we het redden, niet geschoten is mis''. Zijn we als eerste de reis gaan plannen. We hebben eerst de dagen bepaald (die nog wat hebben geschommeld), daarna de route en mijn vader keek naar zijn budget. Eenmaal dat gedaan zijn we gewoon hotels gaan boeken die we gratis konden annuleren mocht het toch allemaal in de soep lopen. 

Maar goed, route was bepaald. Hotels geboekt. Nu was het wachten op de ticket prijzen. Op dat moment lagen ze nog te hoog. Dus de spanning zat er wel in. Tot het telefoontje kwam. De prijzen lagen op het punt waar mijn vader het budget voor had. Om geen risico te lopen heeft hij ze maar gewoon geboekt. Amerika staat vast.

Toen ik 8 jaar oud was ben ik al eens voor drie weken in Amerika geweest. Dit heeft omdat ik heel jong was onwijs goed gedaan voor mijn ontwikkeling. Qua cultuur. En taal natuurlijk. Ik kon gemakkelijk kleine zinnetjes zeggen tegen de mensen en alles wat een Amerikaan tegen mijn ouders zei begreep ik. Ik ben er dus stiekem een klein beetje opgegroeid en het voelt echt als terug naar huis gaan.

Dus, wie wil er mee naar Amerika? Want ik ga jullie namelijk vervelen met elk klein detail over de reis. De planning, de reis zelf en de foto's. Join me to the states. Awesome!


2 opmerkingen:

  1. Gaaf! Ik wil heel graag naar Amerika! Ben benieuwd naar je details en je reis! Zal het met liefde lezen, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang sparen! Haha. Super lief. Ik zal zo veel mogelijk updates geven zodat het net lijkt of je gewoon mee bent. :-)

      Verwijderen