donderdag 1 januari 2015

Travel Video: A London New Year 2014


 
Als je de video niet kunt bekijken klik dan hier. Voor het verhaal achter de mindere kwaliteit van de video lees dan even verder.

 
Mattanja en ik waren op weg naar Londen en ik was er tot de stomme verbazing achter gekomen dat mijn camera nog thuis lag. Ik slaag er altijd in om de video die in mijn hoofd zit, over te brengen op Youtube. Maar *pats*! Daar ging de bubbel in mijn hoofd die daar al dagen zat.
 
Maar daar was mijn redding; mijn iPhone. Die zich uitermate braaf gedragen heeft tijdens de hele reis. Goed ik kwam thuis met de beelden en heb in een halve middag deze video weten te monteren. Zeer tevreden was ik over het resultaat; nog steeds. Tijd om de video te exporteren. Even een kopje thee gehaald en toen ik terug kwam stond hij alweer op monteer stand. Huh? Zo snel al? Ik bekeek het materiaal en die was maar een halve minuut lang. Er bleek een fout in een van de bestanden te zitten.
 
Daarna heb ik van alles mogelijk geprobeerd om hem te exporteren met en zonder HD. Niks mocht baten. Ik weigerde ook compleet opnieuw te monteren in een andere programma. Aangezien het ligt aan het feit dat mobielfilmpjes gewoon niet goed pakken. Heel frustrerend want ik heb mijn video's altijd graag recent online. Januari was namelijk ook alweer bijna voorbij. Op een gegeven moment heb ik het gelaten voor wat het was. Als ik mijn 'houdbaarheids' datum passeer wacht ik tot een ander goed moment langs komt. En tot daar een paar weken geleden een creatief idee in mijn hoofd kwam. Het goede moment zou Oud & Nieuw 2014 worden. A year after... idee.
 
Ik wist dat met dit idee een hoop aan kwaliteit verloren zou gaan. Maar ik moest en zou deze video delen met de wereld. Ik was zo trots op het resultaat. And again; ben ik nog steeds. Ik monteer mijn hele leven al, en als editor by heart wil je dat je video gezien wordt.
 
Ik hou niet van excuses geven maar dit is de reden voor de slechte kwaliteit. Toch hoop ik dat ondanks dat, de sfeer van die reis toch nog goed overkomt. Er valt hier zeker een les uit te halen. Hoe cheesy het ook klinkt; je moet altijd doorzetten. Want er zijn altijd meerdere manieren om te bereiken wat je wilt. Dit kan je ook met reizen bekijken. Want soms zullen je vakanties ook niet zo vlekkeloos verlopen. Onthoud altijd dat er meerdere wegen naar Rome leiden ;-)
 
Ik wil jullie allemaal een onwijs fijne jaarwisseling wensen. Dat we van 2015 maar een mooi jaar maken met prachtige reizen, onschatbare levenslessen en wonderbaarlijke ervaringen.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten